تجارت آنلاین

ساخت وبلاگ

معاون وزیر صنعت گفت: بخش معادن ایران فرصت مناسبی برای حضور همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و ما از آن حمایت کامل می‌کنیم.

جعفر سرقینی گفت: بخش معادن ایران فرصت مناسبی برای حضور همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و ما از آن حمایت کامل می‌کنیم؛ ضمن اینکه در بخش اکتشاف نیز برای حضور شرکتهای خارجی منعی وجود ندارد و می‌توانند در این بخش فعالیت نمایند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کشورهای دیگر عمده سرمایه گذاریها در معادن بزرگ مقیاس صورت می گیرد اما عمده معادن کشور ما کوچک مقیاس می باشند. برای رسیدن به معادن بزرگ مقیاس سعی کرده ایم مقیاس کارهای اکتشافی را بالاتر ببریم. در گذشته حداکثر وسعت محدوده اکتشافی ۲۵۰ کیلومتر مربع بوده ولی در شرایط فعلی با تعریف پهنه ها مقیاس را بالاتر برده ایم و محدوده ها وسیع تر شده تا عملیات اکتشافی روی آنها انجام و با رسیدن به محدوده های امیدوار کننده و ذخایر مواد معدنی، محدوده ها کوچکتر می شود و پروانه اکتشاف برای آن ها صادر می شود.

وی تصریح کرد: با تهیه اطلاعات پایه توسط سازمان زمین شناسی کشور آن را در اختیار شرکتهای معدنی قرارمی دهیم و عملا ریسک کارهای اکتشافی در کشور را پایین می آوریم.

سرقینی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۲ سازمان زمین شناسی کشورعملیات ژئو فیزیک هوایی را سرعت داده است و طی ۹ ماهه امسال نزدیک به ۱۵۰ هزار کیلومتر خطی عملیات ژئو فیزیکی را به انجام رسانده و این در حالی است که طی ۱۰ سال مننهی به سال ۱۳۹۲ کلا ۲۲۰ هزار کیلومتر خطی ژئو فیزیک هوایی صورت گرفته بود.

وی گفت: وزارت متبوع اخیرا اقدام به آزادسازی ۱۷ هزارمحدوده اکتشافی بلوکه شده نموده و از اول دی ماه امسال از طریق سیستم کاداستر، که یک فضای مجازی است محدوده‌های آزاد شده معدنی را به مردم عرضه نموده است.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 219 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:55

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آغاز مذاکره با سرمایه گذاران ایتالیایی به منظور ساخت یک پایانه در محدوده پارس سه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد.

، مهدی یوسفی با تاکید بر برنامه‌ریزی و بهره مندی درست از ظرفیت‌های فراوان صنعت نفت و گاز کشور در شرایط پساتحریم، گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس «عسلویه» از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و تلاش برای رونق بخشیدن به بازار جذب سرمایه در این منطقه را آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به لزوم آشنایی کشورها و سرمایه گذاران خارجی با ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تصریح کرد: در طول یک سال گذشته تاکنون پنج هیات مختلف خارجی از منطقه ویژه اقتصادی پارس و عسلویه بازدید کرده اند.

این مقام مسئول افزود: فقط در یکی از این بازدیدها، سفرای خارجی ۱۸ کشور از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرده و با ظرفیت‌های منطقه آشنا شدند.

وی در تشریح مهمترین دستاوردهای بازدید هیات های خارجی از هاب انرژی کشور، بیان کرد: سفرا و سرمایه‌گذاران خارجی در این بازدیدها آشنایی مناسبی با فرصت‌های سرمایه گذاری پیدا کردند و تعدادی از این کشورها نیز علاقه‌مندی خود به سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف را اعلام کرده و جلسات متعددی با آن ها برگزار شده است.

یوسفی با بیان اینکه اخیرا مذاکراتی با یک هیات ایتالیایی انجام شده است، خاطرنشان کرد: این هیات ایتالیایی به منظور ساخت و راه‌اندازی بندری در منطقه پارس سه اعلام آمادگی کرده که مذاکرات برای توافق نهایی در حال انجام است.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:54

هیئت دولت در جلسه‌ای به ریاست رئیس جمهور، پرداخت دیون دولت به صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز را در قالب اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب کرد.

در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران، با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و نیز تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات آتش نشانی به ترتیب به استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موافقت شد.

همچنین با تصویب هیات وزیران، مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای کنترل تب برفکی دام، سل و بروسلوز و سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به وزارت جهاد کشاورزی و نیز مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به منظور پرداخت هزینه‌های انبارداری به گمرک جمهوری اسلامی اختصاص یافت.

لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا نیز از سوی اعضای دولت اصلاح شد. بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا با هدف ترویج توسعه اقتصاد پایدار، ایجاد ثروت و بهبود ارتباط زیرساخت در آسیا و نیز ترغیب مشارکت و همکاری منطقه‌ای برای مشخص نمودن چالش‌های توسعه‌ای تشکیل گردیده و جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ به عضویت این بانک درآمد.

دولت به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی اجازه داد به ترتیب نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقف موافتنامه‌ بازرگانی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی تایلند و موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی با دولت جمهوری چک ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه‌ها اقدام نماید.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 200 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:54

بر این اساس دلار با ریزش 25 تومانی حدود 3600 تومان مبادله شد که در این شرایط حدود 580 تومان گرانتر از نرخ امروز-سه شنبه- این ارز در مرکز مبادلات ارزی است.

همچنین یورو با کاهش پنج تومانی حدود 3955 و پوند با ریزش 40 تومانی حدود 5170 تومان معامله شد.

اما در بازار سکه نیز عمدتا با کاهش قیمت همراه شدند. به گونه ای که سکه تمام طرح قدیم با کاهش 2000 تومانی 917 هزار تومان و تمام سکه طرح جدید بدون تغییر قیمت، 920 هزار تومان خرید قیمت خورد.

نیم سکه 465 هزار تومان بود که 2000 تومان ارزان شد و ربع سکه هم 252 تومان قیمت خورد که کاهش 1000 تومانی نسبت به روز گذشته داشته است.

همچنین برای امروز هر انس طلا با کاهش 0.13 درصدی 1082.82 دلار بود . بر این اساس در بازار هر گرم طلای 18 عیار با 430 تومان کاهش حدود 93 هزار و 370 تومان معامله شد. هر مثقال طلا نیز 404 هزار و 850 تومان قیمت خورد.

منبع: ایسنا

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 256 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 2:39

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از علاقمندی اسلواکی به خرید گاز از ایران خبر داد و گفت: صادرات گاز به اروپا به عنوان یک استراتژی، هم مدنظر ایران است و هم اروپا.

 امیر حسین زمانی نیا امروز (سه شنبه، ٢٩ دیماه) پس از دیدار با پیتر گاژمیر، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی اسلواکی با اشاره به این که این کشور در زمینه صنعتی کشور موفقی است که هم اکنون با همراهی ٤٠ نفر از بازرگانان به ایران سفر کرده، دراین باره که آیا اسلواکی خواستار خرید نفت از ایران است، اظهار کرد: این کشور جزو مشتریان سنتی نفت ایران نیست.

وی دراین باره که آیا اسلواکی برنامه ای برای خرید گاز از ایران دارد، با بیان این که آنها در این زمینه ابراز علاقه کرده اند، افزود: ایران در شرائط فعلی برنامه ای برای صادرات گاز به اروپا ندارد و صادرات گاز از طریق خط لوله به اروپا مقرون به صرفه نیست، اما در میان مدت یا بلندمدت ممکن است در قالب ال ان جی به اروپا گاز صادر کنیم.

وی با اشاره به این که بازار اروپا هم اکنون با مازاد عرضه در این بخش روبروست که منجر به کاهش قیمت گاز شده است، خاطرنشان کرد: صادرات گاز به اروپا به عنوان یک استراتژی بلندمدت هم مدنظر ایران است و هم کشورهای اروپایی.

زمانی نیا با بیان این که این کشور همچنین برای همکاری در زمینه ذخیره سازی گاز در ایران اعلام آمادگی کرد، تصریح کرد: قرار است هیئتی در این زمینه بزودی به تهران سفر کرده و با مسئولان مربوطه گفتگو و مذاکره کند.

براساس گزارش وزارت نفت، پیتر گاژمیر، معاون نخست وزیر اسلواکی همچنین قرار است امروز با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کند.

منبع: ایسنا

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 200 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 2:39

وزیر جهاد کشاورزی از تایید 25 شرکت تولیدکننده محصولات شیلاتی، لبنی و گوشت مرغ از سوی روسیه خبر داد و گفت: آمادگی برای واردات دانه‌های روغنی، غلات و چوب از روسیه داریم و دو شرکت تولیدکننده گوشت روسی نیز از سوی سازمان دامپزشکی مورد تایید قرار گرفته است.

محمود حجتی در نشست مشترک وزرای کشاورزی ایران و روسیه در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به تمایل و خواست مسئولان و روسای جمهور ایران و روسیه در تلاش برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور هستیم و می‌توانیم پاسخگوی نیاز روسیه که با اتحادیه اروپا و ترکیه به مشکل برخورده است، در زمینه کشاورزی باشیم.

وی افزود: گرچه برخی مشکلات فنی و زیرساختی در زمینه تجارت محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه وجود داشت اما امروز بسیاری از این مشکلات حل شده و در زمینه محصولات دامی و تولیدات گیاهی به توافقات مناسبی دست پیدا کرده‌ایم.

حجتی ادامه داد: 25 شرکت تولید کننده در بخش کشاورزی شامل 19 شرکت شیلاتی، 4 شرکت تولیدکننده محصولات لبنی و دو شرکت در حوزه محصولات طیور از سوی روسیه مورد تایید قرار گرفتند که از مسئولان این کشور تشکر می‌کنیم و از سوی دیگر آمادگی خود را برای واردات محصولات کشاورزی از روسیه به ایران اعلام می‌کنیم.

به گفته وزیر کشاورزی دانه‌های روغنی، غلات و چوب عمده محصولاتی است که پیش از این از روسیه وارد می‌کردیم و در زمینه شیلات نیز سابقه همکاری گسترده و دیرینه‌ای بین ایران و روسیه وجود دارد که می‌توان به همکاری دو کشور در زمینه آبزیان دریای خزر به ویژه خاویار و حفظ ذخایر آبی و سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی‌پروری اشاره کرد که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی با بیان این که توافقاتی در زمینه واردات گوشت از روسیه نیز صورت گرفته است که تاکنون یک شرکت روسی از سوی سازمان دامپزشکی ایران مورد تایید قرار گرفته است، گفت: درخواست ما از روسیه این است که برنامه‌ای تنظیم کنیم تا با صادرکنندگان چوب روسی بتوانیم برنامه‌ای تنظیم کنیم که قرنطینه این محصول را در کشور روسیه انجام دهند و بتوانیم واردات سالمی در این زمینه انجام دهیم.

حجتی همچنین در خصوص حساسیت‌های روسیه به عدم ورود محصولات و کالاهای تولید ترکیه به روسیه اظهار کرد: در زمینه حساسیت‌های ترکیه نیز توافقاتی با تجار و بازرگانان ایرانی انجام شده است و به آنها تذکر دادیم تا حساسیت‌های روسیه را در نظر بگیرند و در صورت تخلف این تجار و معرفی آنها از سوی روسیه با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی اعلام کرد علیرغم هم مرز بودن با روسیه تاکنون نتوانسته‌ایم در رابطه با زیرساخت‌ها و بسترهای تجاری مشکلات موجود را حل و فصل کنیم که البته اخیرا بخش عمده‌ای از موانع مبادله تجاری بین دو کشور حل شده و با توجه به اراده مسئولان دو کشور راهبردی بلندمدت در این زمینه ایجاد خواهد شد که ممکن است مسایل فنی و قرنطینه‌ای آن زمان‌بر باشد.

منبع: ایسنا

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 2:39